Dijital Oyun Fenomeninin Sosyolojisi

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Hacer Tor
Tugay Yasin Irmak

Özet

Bu çalışmanın amacı, dijital oyun fenomeninin sosyolojik olarak araştırılmasıdır. Çalışma kapsamında oyun kavramı ile birlikte dijital oyunun gelişimi, etkileri ve türlerinden bahsedilmiştir. Dijital oyun, geleneksel oyundan sıyrılıp ekranlar üzerinden yeniden üretilerek bir simülakr örneği teşkil etmiştir. Bu sayede kendine has bir hikayesi, oyuncusu ve kurallar bütününe sahip olan dijital oyun, postmodern bir kimlik sergilemiştir. Aynı zamanda dijital oyun, tüketim sarmalı içerisinde bireylerin kendilerini ifade ettiği araçlara dönüşmüştür. Sektörel bir yapı ile birlikte küresel endüstriye dönüşen dijital oyun, tüketim toplumu içerisinde karşılık bulmuştur. Bununla beraber gündelik hayatta talep edilen dijital oyun, platform ve türler ile birlikte bir tüketim kültürü yaratmıştır. Dijital oyunun nerede ve nasıl talep edildiği, içeriğinin ne olduğu ve hangi etkilere sahip olduğu sembollerle değer kazanmıştır. Çalışma sonucunda dijital oyun olgusunun gelişen teknoloji ile birlikte toplumsal bir etki yarattığı belirlenmiştir.


Bu çalışma Prof. Dr. Hacer TOR’un danışmanlığında Tugay Yasin IRMAK tarafından hazırlanan “Dijital Oyunların Kullanımının Sosyolojik Analizi: Donanımhaber Playstation 5 Forum Sitesi Örneği” başlıklı yüksek lisans tezinden üretilmiştir

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Nasıl Atıf Yapılır
Tor, H., & Irmak, T. Y. (2022). Dijital Oyun Fenomeninin Sosyolojisi. Sosyal, Beşeri Ve İdari Bilimler Dergisi, 5(12), 1798–1817. https://doi.org/10.26677/TR1010.2022.1160
Bölüm
Makaleler

Benzer Makaleler

Bu makale için ayrıca gelişmiş bir benzerlik araması başlat yapabilirsiniz.