Gesamtkuntwerk Kavramına Göre Müzik ve Resim İlişkisi
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Özet
Avusturyalı ressam Gustav Klimt Art Nouveau’nun kurucularındandır. Gustav Klimt'in ürettiği birçok eserde desenler, heykeller, mitolojik karakterler, kadın portreleri bulunmaktadır. Gustav Klimt ise kendi sanatı hakkında şu sözleri söylemiştir: ‘‘Kendim veya sanatım hakkında bir şey söylemem gerektiğinde, ben ne yazılı ne de sözlü söz söyleme yeteneğine sahibim. Benim sanatçı kişiliğime dair kim bir şey öğrenmek istiyorsa, kayda değer yapılacak tek şey resimlerime dikkatlice bakmak ve benim ne olduğumu ve ne yapmak istediğimi görmeye çalışmaktır.’’
Avusturyalı Ayrılık ustası Klimt, en çok dekoratif tablolarıyla tanınmaktadır. 1902'de büyük müzisyen Beethoven'in onuruna yarattığı Beethoven Frizi içerik bakımından zengindir. Besteci Beethoven'ın 9 numaralı Senfoni ile bağlantısı ve kendi mitolojik unsurlarının yorumlanması da
dahil olmak üzere bu eser Gesamtkunstwerk kavramına önemli bir örnek teşkil etmektedir. Aralarında kültürler arası bir sanat izomorfizmi vardır. Yirminci yüzyılın şafağındaki yaratıcı uyanışın önemli bir eseri olan Beethoven Frizi, insanın mutluluk özlemiyle hareket eden üç duvar
boyunca yayılan bir anlatıyı gözler önüne sermektedir. Resim, heykel ve müzik gibi farklı sanatların ortak bir tema altında birleştirildiği Gesamtkunstwerk ‘in muhteşem bir gerçekleştirmesidir. Bu makalenin amacı; Gesamtkunstwerk kavramını (bütünlüklü sanat eseri, ideal sanat eseri) resim estetiği üzerinde ele almaktır.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
Bu çalışma Creative Commons Attribution 4.0 International License ile lisanslanmıştır.