Video Oyunlardaki Transhümanist Karekterler: NieR: Automata, Detroit: Become Human ve DeusEx: Mankind Divided

##plugins.themes.bootstrap3.article.main##

Sercan D. Arısoy

Özet

Video oyunlar bir sektör olarak çapını genişletmeye ve yeni hedeflere ulaşmaya devam ediyor. Bazıları için, sektörün finansal kazanım ile çok yakından bağlantılı olmasından ötürü, video oyunların sanat eseri sayılamazken diğerleri, ilk gruba nazaran video oyunlara karşı daha sempatik yaklaşır ve video oyunların sanatsal potansiyelini irdeler. Durmaksızın gelişen teknolojisiyle, video oyunlar yapımcılarına değişik hikâyeler yaratıp video oyuncularla etkileşime geçebilecekleri çeşitli yöntemler sunar. Bu oluşumun sağladığı sanatsal özgürlük, geleceğin nasıl olabileceğini merak edip, fantezi kuran sanatçılar için ilginç bir araç olabilir. Video oyunlar da kitapların ve filmlerin çokça incelediği transhümanizm ve posthümanizm konuları üzerinde durmuşlardır. Video oyunların, çoktan var olan sanat eserleri ile arasındaki bu benzerlik, video oyunlarını sanat eseri olarak sayılmasının vaktinin gelip gelmediği sorusunu akla getirir. Bu çalışma, son zamanlarda sıkça adı geçen video oyunların sanat potansiyelini, video oyunlardaki transhümanist karakterleri incelemek ve var olan sanat dalları arasındaki benzerlikleri göstererek cevaplandıracaktır.

##plugins.themes.bootstrap3.article.details##

Nasıl Atıf Yapılır
D. Arısoy, S. (2021). Video Oyunlardaki Transhümanist Karekterler: NieR: Automata, Detroit: Become Human ve DeusEx: Mankind Divided. Sosyal, Beşeri Ve İdari Bilimler Dergisi, 3(9), 729–741. Geliş tarihi gönderen https://sobibder.org/index.php/sobibder/article/view/118
Bölüm
Makaleler